Toyota prezintă noul Hilux: a noua generație a simbolului global al robusteții și fiabilității
Toyota a dezvăluit noul Hilux, a noua generație a pick-up-ului său legendar, recunoscut la nivel mondial pentru robustețe, fiabilitate și calitate durabilă. Noul model marchează intrarea într-o eră a propulsiilor electrificate, în linie cu filosofia multipath a companiei, și introduce în premieră o versiune 100% electrică cu baterie, precum și o variantă electrică pe bază de hidrogen, ambele cu emisii zero.

Filosofia multipath pleacă de la ideea că nevoile clienților și condițiile locale nu pot fi îndeplinite printr-o singură soluție tehnică, astfel că noul Hilux va fi oferit cu o gamă variată de motorizări. Pe lângă versiunile electrice, gama europeană va include motorizări Hybrid 48V și propulsoare diesel și pe benzină, făcând din Hilux modelul Toyota cu cele mai multe opțiuni de propulsie, fără a compromite calitatea, durabilitatea și fiabilitatea care l-au consacrat drept cel mai popular pick-up din lume.
Design „Tough and Agile”, tehnologii noi de rulare și siguranță
Exteriorul noului Toyota Hilux a fost redesenat sub conceptul „Tough and Agile”, rezultând un aspect puternic, cu proporții noi în partea frontală. Blocurile optice subțiri sunt unite de o bară centrală pe care este inscripționat numele TOYOTA într-un stil clasic. Versiunea electrică BEV renunță la grila tradițională și primește jante speciale optimizate aerodinamic. Toate versiunile beneficiază de un treaptă nouă în benă pentru acces facil și de un prag lateral redesenat.
Noua generație va fi disponibilă exclusiv în configurație Double Cab, conform preferințelor clienților. Interiorul a fost regândit, inspirându-se din noul Toyota Land Cruiser, cu o consolă centrală orizontală și instrumentar digital personalizabil de 12,3 inchi, alături de un ecran multimedia central de până la 12,3 inchi.

Elementele pentru AWD și off-road sunt grupate ergonomic, iar versiunea BEV folosește un selector de viteze shift-by-wire. Conectivitatea este asigurată prin încărcare wireless și porturi USB noi în partea din spate a cabinei. Prin aplicația MyToyota, proprietarii pot accesa numeroase servicii conectate, utile inclusiv pentru flote — unde administratorii pot monitoriza până la 10 vehicule, cu informații despre locație, nivelul de combustibil sau încărcarea bateriei.
Pentru prima dată, Hilux este echipat cu servodirecție electrică, pentru o manevrabilitate îmbunătățită și un răspuns direct, precum și pentru a reduce feedback-ul nedorit pe teren accidentat.
Pachetul Toyota T-Mate oferă o gamă extinsă de sisteme avansate de siguranță, inclusiv noi funcții Toyota Safety Sense: Low Speed Acceleration Suppression, Proactive Driving Assist și Emergency Driving Stop. Actualizările software over-the-air vor aduce îmbunătățiri continue. Sunt adăugate și funcții precum Blind Spot Monitor, Safe Exit Assist și cameră de monitorizare a șoferului.
Hilux „Invincible” devine complet electric
Versiunea 100% electrică reprezintă o inovație majoră pentru Hilux, dezvoltată fără compromisuri în privința calității, durabilității și fiabilității. Modelul este destinat în special flotelor care caută un pick-up cu emisii zero, capabil atât în utilizarea zilnică, cât și în off-road.

Structura body-on-frame rămâne neschimbată, bateria fiind protejată împotriva impactului și a infiltrării apei. Adâncimea de vad este identică cu cea a modelului cu motor termic. Hilux BEV include sistemul Multi-Terrain Select, care adaptează răspunsul vehiculului pentru diverse tipuri de teren, echivalent cu modul L4 la vehiculele convenționale.
Propulsorul include o baterie litiu-ion de 59,2 kWh și două e-axle-uri pentru tracțiune integrală permanentă, oferind 205 Nm cuplu față și 268,6 Nm spate. Datele preliminare indică un payload de aproximativ 715 kg, o capacitate de remorcare de 1.600 kg și o autonomie WLTP de circa 240 km. Toyota țintește timpi de încărcare de top în clasă pentru reducerea timpilor de imobilizare.
Hilux Hybrid 48V: electrificat, versatil și capabil
Sistemul Hybrid 48V, introdus în gama Hilux în 2025, va deveni versiunea cu cel mai mare volum de vânzări în Europa pentru noua generație. Producția va începe în primăvara lui 2026.
Acesta include o baterie litiu-ion de 48V amplasată sub scaunele din spate, un motor-generator și un convertor DC-DC. Sistemul asistă motorul diesel de 2,8 litri, oferind accelerații line și rafinate pe șosea și în off-road. Capacitatea de încărcare rămâne excelentă, cu payload de până la o tonă și o capacitate de tractare de 3.500 kg.
Componentele sunt proiectate pentru condiții dure, motor-generatorul fiind montat sus pentru a menține capacitatea de vad de 700 mm. Performanțele off-road sunt îmbunătățite cu Multi-Terrain Select și opțional Multi-Terrain Monitor, plus Panoramic View Monitor pentru parcări și manevre precise.
Motorizările cu ardere internă rămân disponibile pe piețele din Est
Versiunile cu motoare termice vor continua să existe în gama Hilux, însă vor fi rezervate piețelor din Europa de Est. Motorul diesel de 2,8 litri va înlocui unitatea de 2,4 litri și va fi oferit alături de motorul pe benzină de 2,7 litri.
Hilux cu hidrogen, confirmat pentru producție
Toyota a confirmat că o versiune Hilux cu sistem fuel cell pe hidrogen va intra în producție în 2028. Aceasta va demonstra încă o dată angajamentul companiei față de utilizarea hidrogenului ca sursă de energie curată și va stimula dezvoltarea infrastructurii și ecosistemelor dedicate în Europa.
































